Photo Rating Website
Strona startowa Czity PL czsza XTZ czachy gify czołg TP
czym wyczyścić silikon z lustra

aaaaZbigniew.Radwańskiaaaa

Temat: LASEROWKA i poziome ciemne pasy na wydrukach

Użytkownik "...:::WISKOLER:::..." <ROT13_jvfxb@vagrevn.cynapisał w
wiadomości


| szerokosc ok 3-4 mm

Uszkodzona rolka zwana "Doktor-Blade" czy jakoś tak. Pomóc może przetarcie
przy pomocy pasty z silikonem, niestety nie pamiętam jej nazwy.


Miałem podobny problem (zamiast wydruku czarne pasy) - może u Ciebie też to
jest to.
U mnie było to spowodowane zakurzeniem zespołu lasera. Serwis zażądał tyle
kasy, że sam się za to wziąłem. Drukarka była też hp, tylko starsza -
hplaserjet 4. Zespół lasera - taka poważna nazwa - to w rzeczywistości
prosty mechanizm. Źródło światła laserowego emituje promień w linii prostej,
który pada na obracającą się "nakrętkę", która ma na swoich ściankach
lustra. Od tych luster promień jest odbijany i rzucany na następne lustro, a
potem wychodzi na zewnątrz "zespołu lasera" już na bęben światłoczuły. Ważne
są w tym wszystkim czujniki krańcowe obok lustra. Jeśli one są zakurzone, to
całe ustrojstwo wariuje i drukuje takie pasy. Wszystkie lustra i te czujniki
wyczyścić spirytusem miękką szmatką.
U mnie pomogło.
A winny temu jest wg mnie pył z marnej jakości papieru, który podczas
drukowania przez otwartą szczelinę dostaje się do "zespołu lasera".

Pozdrawiam
Zbigu


Źródło: topranking.pl/1382/laserowka,i,poziome,ciemne,pasy,na,wydrukach.php


Temat: Brudne lampy
Użytkownik eXtreme <extr@wieczysta.krakow.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8gc4qm$hu@druid.ceti.com.pl...


Witam.

Mam pytanko - w mojej Mazdzie 626 '89 strasznie słabo świecą światła, bo

brudne od wewnątrz. Czy można je jakoś wyczyścić ? tzn. Czy mogę je sobie
od
kręcić, wyjąć żarówki, wlać wody z płynem , potrząsnąć, wylać i wysuszyć
(bo
zdaje się, że takiej lampy nie da się rozkręcić, żeby było osobno lustro,
os
obno ta plastikowa przezroczysta czesc?). A moze jest inny sposob na
wyczysz
czenie takiej lampy?


W moim starym Peugeocie (205 '86) "szyby" przednich lamp dały się po prostu
oderwać od reflektora... Nieźle się zdziwiłem, ale dzięki temu mogłem
wyczyścić wszystko wewnątrz, klejenie przeprowadziłem za pomocą silikonu
bezbarwnego - trzymał super. Bez tego ułatwienia to mogę chyba tylko polecić
wyjąć żarówki, dać sobie duuużo cierpliwości i wyczyścić wszystko porządnie
jakimś wacikiem. Albo pogadać z jakimś ginekologiem - oni potrafią wszystko
zrobić przez niewielki otwór ;-), jak w tym dowcipie o ginekologu, który
chciał zostać mechanikiem samochodowym - ale to już pewnie wszyscy znają...

Pozdrawiam,


Źródło: topranking.pl/1614/brudne,lampy.php


Temat: Czym wyczyścić silikon?
Czym wyczyścić silikon?
Witam, powiedzcie mi proszę czym doczyścić silikon. Poradziłam sobie z
całkowitym jego usunięciem z umywalki, lustra itp. Czyli szklo, ceramika,
armatura nie stanowią dla mnie problemu, przy wykorzystaniu zakupionego w
castoramie płynu do usuwania pozostałości zaschniętego silikonu. Niestety
nie spisuje się on przy czyszczeniu gresu (nie jest to gres polerowany).
Silikon pozostawił na nim matowe smugi, no i... drażnią mnie one strasznie.
Każda porada cenna dla mnie będzie. Dziękuję i pozdrawiam.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,217,37301945,37301945,Czym_wyczyscic_silikon_.html


Temat: ŻARÓWKI BLUE VISION
Gość portalu: polokokt napisał(a):

> No wiec, nie wiem gdzie wyczytales ze to bylo do Ciebie Sherlocku? Bo ja
akurat
>
> piszac to mial na mysli kogo innego kto tez zabral glos w dyskusji, ale skoro
> uznales ze to do Ciebie....
> A skoro juz uznales ze to do Ciebie to taki cytacik z Twojego postu:" ...co
> do postojowek - niedozwolone w Polsce jest uzywanie jakichkolwiek lamp koloru
> niebieskiego. Jak trafisz na upierdliwca, dowod odbierzesz dopiero po
> przegladzie na stacji okregowej." To jak pisales o odbieraniu dowodu czy nie?
A
>
> postojowki tez sa Blue Vision, byla zreszta o nich tu mowa.
>
No dobrze,pisalem o odbieraniu dowodu, ale przy zastosowaniu zarowek, ktore
swieca na niebiesko albo maja niebieskie nakladki - a stad moga wynikac
problemy z Policja-na pierwszy rzut oka widac tylko inna barwe niz normalnych
zarowek.
>
> > Po drugie-wyniki testow mowia same za siebie-zarowki Premium swieca znaczn
> ie
> > jasniej niz Blue Vision.
>
> Premium swieca jasnej niz Blue Vision, a Blue vision swieca jacnej niz zwykle
> no-name czy jakiejs firmy krzak

A czy Blue Vision swieca lepiej niz standardowe zarowki dobrych producentow?
Choc w tym przypadku roznice miedzy normalna zarowka Philipsa czy Osram,a
zarowka Premium nie sa az tak duze-Blue Vision jest w cenie Premium Plus (?)-
te,ktore daja +50% i w tym momencie powstaje pytanie kto przy zdrowych zmyslach
kupi standardowa zarowke sprawdzonego producenta,skoro ma "taka sama" noname :-)

>
> > Po trzeie-co mnie obchodzi jakie ty widzisz swiatlo-popatrz z innego samoc
> du-
> > maja niebieska poswiate.
>
> Nadal nie widze tam niebieskiej poswiaty. Poswiata wystepuje natomiast w
> zarowkach Osram Cool Blue, tu wystepuje i dosc wyrazna. Natomiast Ja mialem
> Philipsy i nadal twierdze ze niebieskawej poswiaty tam nie ma. A tak na
> marginesie, skoro juz Cie tak to poruszylo, ten samochod ktory widziales z
> niebieska poswiata zatrzymales i sprawdzales mu zarowki, ze wiesz iz to byly
> Philipsy, a moze Osramy Cool Blue albo takie z gieldy w slomczynie?
>
Zarowki malowane na niebiesko albo z nakladkami poznam od razu. natomiast
te,ktore widzialem-nie wiem czy byly Osram czy Philips-gosc sie tylko chwalil
nimi,ale do glowy mi nie przyszlo,ze poza Philipsem robi tez Osram. w dalszym
ciagu nie rozumiem zatem czemu nazywaja sie Blue,a nie White Vision, skoro
swieca na bialo.

> i H4 wiec faktycznie moge miec pewne braki edukacyjne na temat struktury i
> budowy zarowki. Natomiast Ty Szerlocku jak rozumie zrobiles jakis tytul na
> wyzszej uczelni na temat "postrzegania poswiaty i budowy zarowki przez
> czlowieka w XXI wieku"?

nie, magistra robilem z elektronicznych ukladow sterowania klimatyzacja :-)

>
> > To,ze ktos ma H4,nie oznaza,ze swieca gorzej. Wystarczy miec w porzdadku
> > odblysniki i cala lampe utrzymana w czystosci.
>
> No wlasnie, wiec moze dasz mi jakas prosta rade (mysle ze innym tez se
przyda)
> jak wyczyscic reflektor z zarowka H4? Bo po 7 latach faktycznie nie jest
> najczystrzy w srodku. Albo moze jak dbac o reflektor w ciagu tych wszystkich
> lat zeby sie brudzil w srodku rzadziej niz normalnie?
>
Wyczyscic mozna na dwa sposoby-oba po wymontowaniu reflektora:
-prostszy-wlac do srodka reflektora wody z Ludwikiem, zakrecic pokrywe z tylu
i "wstrasnac, nie mieszajac" :-) tak,zeby mozliwie duzo brudu sie rozpuscilo.
Powtrozyc kilka razy. Niby mozna tez powrzucac drobne kawalki recznikow
jednorazowych,zwiniete w waciki,ale jesli cos takiego sie gdzies zaklinuje... -
nie polecam
-trudniejszy,ale 100% skutecznosci. w praktycznie kazdym reflektorze da sie
odkleic szklo od odblysnika-przewaznie przyklejone jest klejem na bazie
silikonu. Usunac mozna albo nozem (jesli sie da) albo ...octem. Po odklejeniu
wszystko jest na wierzchu i mozna doczyscic do blysku. Pozniej skleja sie
calosc zwyklym silikonem przezroczystym-wiaze w zaleznosci od wilgotnosci
powietrza-od 1 do kilku godzin. Sam tak kiedys czyscilem i do tej pory mam
spokoj. co ciekawsze,nie w moim samochodzie-tu mam lampy od nowosci nie ruszane
i sa czyste-moze dlategoz,e zarowki sie bardzorzadko pala i nie ruszam
uszczelnien przy wymianie)
>
> > Jako ciekawostke podam, ze
> > porownywalem moje lampy z lampami nowych samochodow (VW Passat, Golf, Seat
>
> > Ibiza i Skoda Fabia). Wszyscy wlasciciele tych pojazdow stwierdzili,ze pom
> imo
> > wieku mojego auta, swiatla daja duzo lepsze oswietlenie drogi, jest wyrazn
> a
> > granica swiatla i cienia, do tego jest sporo jasniej.
>
> A ja zdecydowanie wole reflektor z zarowka H7 Osram +50% gdzie swiatlo jest
> rozpraszane na lustrze a nie na szybie reflektora. Jezdzilem poprzednio VW
Polo
>
> z takimi reflektorami i po przesiadce na obecny samochod z zarowka H4
> zauwazylem wyrazna roznice w jakosci oswietlenia drogi. A przypominam ze w
obu
> jest zarowka OSram Silver Star +50% i oboma samochodami mam okazje jezdzic na
> codzien i roznice ta nadal postrzegam dosc wyraznie

Przy reflektorach H4 najwazniejsza jest wielkosc lampy-ja mam prawie tak
duze,jak kartka papieru i ciezko pobic takie zrodlo swiatla. W nowych
samochodach na taka ekstrawagancje nie mozna sobie pozwolic i sile swiatla
czerpie sie z czego innego-skomplikowanych odblysnikow, przezroczystych kloszy,
soczewek itd.
A propos-wg mnie soczewka daje mniej swiatla niz normalna lampa H7.
>
> > Bez komentarza (bo i po co-i tak wiesz lepiej).
>
> Lepiej nie, ale opisuje moje subiektywne odczucia, a o takie chyba chodzilo
> autorowi watku? Watpie zeby na forum byly osoby ktore zawodowo zajmuja sie
> badaniami i testami reflektorow oraz zarowek tak zeby zapewnialy jak
najlepsze
> parametry oswietlenia drogi. A jedynie kazdy z nas forumowiczow moze wlasnie
> takie wlasne odczucia opisac ewentualnie podzielic sie wiedza zaczerpnieta z
> fachowych opracowan albo badan roznych instytucji, a co instytucja to inny
> wynik tych pomiarow.
>
> Pozdrawiam



Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,7001378,7001378,ZAROWKI_BLUE_VISION.html



Zbigniew.Radwański

Designed By Royalty-Free.Org